Fra bedre til bedste – Corporate Branding

Fra bedre til bedste – Corporate Branding

Har du nogensinde spekuleret over, hvordan multinationale selskaber som McDonalds, Coca-cola, Microsoft, Apple, Intel, Motorola, Sony og UPS kom op med deres navne? Tænk, hvis disse selskaber har nogle halt eller forgettable brand navn, ville de være sÃ¥ stor som de er nu? Hver virksomhed starter ud ved at tænke pÃ¥ et navn. Et advokatfirma, for eksempel, bruger almindeligvis navnene pÃ¥ sine medarbejdere, ligesom Smith, Johnson og Brown advokatfirma. Navnet pÃ¥ en kvindes specialforretning bør være noget sensuelt og spændende, som Victoria’s Secret eller allernødvendigste. En tøjkollektion skal prale af den populære designer navn. Corporate branding indebærer ikke blot firmanavnet. Det omfatter ogsÃ¥ virksomhedens logodesign og den overordnede virksomhedens image. Endnu vigtigere, formidler det din virksomhedsidentitet. NÃ¥r du tænker pÃ¥ computere, kommer Microsoft til at tænke. I stedet for fotokopimaskine synes du om Xerox. Tandpasta er lig med Colgate. Kommer op med det perfekte brand navn, der vil holde sig til forbrugernes sind er lige sÃ¥ vigtig som kommer op med finanser at starte en virksomhed – enten det er store eller smÃ¥.

1. første indtryk sidste

Når du distribuerer et visitkort, se hvad dominerer det lille stykke papir. Brand navne og logoer. Kedelig mærkenavne arbejde aldrig. Når du tænker på et navn, skal du følge disse regler:

-Være oprindelige.

-MÃ¥ ikke være alt for kreativ – visitkort skal være funktionelle. Sikker et unikt størrelse/formet kortet kan skabe interesse, men det er meget svært for en sekretær til fil i en visitkort rack.

-Fra dine indstillinger, skal du vælge en, der har en global appel.

2. branding

I nutidens globale markedsplads, er et mærke betragtes som et værdifuldt aktiv for corporate og et markedsføringsværktøj for succes. Således, du bør altid nøje overveje forskellige kulturer hvis du planlægger at erobre et verdensomspændende marked.

3. den enklere det bedre

Når du opretter firmaets logo, er det meget mere tilrådeligt at være kreativ og særpræg. De mere konservative design gælde en målgruppe af samme slags. Hvis du anvender det samme koncept til et selskab, hvis kunder er formodes for at være unge og hip, vil de falde i søvn, så snart de hører dit brand navn og se dit logo. Med en yngre klientel er det bedst at være energisk og kreativ når du tænker på corporate navngivning og branding.

4. mærke navn er lig med billede

Med Internet bliver betragtet som den mest magtfulde marketing værktøj, er det meget vigtigt, at dine gæster husker noget særprægede om din virksomhed. Give et klart billede af den meddelelse, du ønsker at give og det billede, du ønsker at projektet. Stærk grafisk design er es ærmet til at efterlade en varig indvirkning på din virksomhed.

5. Vær konsekvent

Corporate branding tager tid. Det indeholder dit firmanavn, dit logo, jeres kundeservice, personale, bygning beliggenhed, tilstand af kontorer, selv din vedligeholdelsespersonale og tjenestekøretøjer. Som årene går, udvikler din virksomhed et vist renommé. Det er en god ting, hvis efter at have hørt navnet på din virksomhed, folk ville umiddelbart forbinder den med service eller produkt, som du repræsenterer. Sørg for at du holder dig til det virksomhedsimage, ønskede at projektet.

6. Opret en kraftfuld, mærkevarer websted

Marketing men internettet er endnu et aspekt af corporate branding. Du bør udvikle en karakteristisk, informativ og komplet websted. Dette er så kunder ville have en klar forståelse af din firmaprofil.

7. forskning, styre, dominere!

Prøv at besøge websteder, som tilbyder corporate branding og reklame tjenester. Endnu bedre, kigge efter folk bag de store virksomheder og bede eller forskning på hvordan disse virksomheder har fået til hvor de er nu. check på deres selskabsstruktur og hvordan de begyndte. Sørg for at de mennesker, der gør op corporate stigen har nok entusiasme og tillid om den virksomhed, som må smitte af på resten af personalet. Det ville aldrig såre din virksomhed, hvis du har en god personale holdning og en intens stolthed af arbejde.