Gør dig selv en tjeneste: Give fremragende kundeservice!
Dine kunder er din virksomhed. Uden dem ville livet være meget vanskeligt. Den bedste måde at holde dine kunder, og få nye, er at tilbyde fremragende kundeservice.
Enhver kontakt med en kunde giver grobund for at give god kundeservice. På telefonen, kan du prøve smiler når du taler; smil kan høres på anden enden. Ved mødet med en kunde i person, ryste hænder, røre en skulder eller en albue let og smile med dit hjerte. I skriftlig korrespondance, bruge ord og sætninger, der skildrer et billede af åbenhed og venlighed.
Give mindeværdige kundeservice er en fantastisk måde at holde dit navn foran dine kunder, skaber en interesse i at udsigter, og blive husket af dem, der er modtagere af din kundeservice.
Her er nogle af de måder, du kan give fremragende kundeservice:
Straks returnere telefonopkald.
Gå den ekstra mil; give lidt ekstra, gratis.
Send lille, billig (men ikke billige eller tacky) gaver til nye kunder.
Holde i konstant kontakt.
Husk gæster på store helligdage med en kort eller postkort.
Spørger: “er der noget andet jeg kan hjælpe dig med?”, og mener det.
Chat med dine kunder om deres interesser.
Tilbyde at linke tilbage til deres hjemmesider, eller placere en artikel af deres på dit websted.
Henvise dem til andre, der har brug for det, de tilbyder. Altid siger, “Tak!”
Ring eller email bare for at sige Hej.
Fortælle dem, hvor meget du lide at arbejde med dem – ofte.
Give freebies lejlighedsvis – artikler, penne, blokke, osv.
Huske fødselsdage.
Være kreative og unikke.
Vis dem lettere, mere effektivt eller hurtigere måder at gøre tingene.
Jeg ved, at eller ej jeg høre tilbage fra en kunde, vil de sætte pris på og Husk mig. De er mere tilbøjelige til at fortælle andre om min forretning, fordi jeg har beæret over, hvem de er, og hvad de har brug for. At skabe vidunderlige business partnerskaber ikke kun genererer mere forretning, men giver dig også en voksende kreds af værdifulde venskaber.
Fremragende kundeservice er lige så meget om dig, som det handler om din kunde. Det viser, hvilken form for en virksomhed person du er og viser, hvad er vigtigt for dig. Kundeservice er en funktion af hjertet, et simpelt spørgsmål om at udtrykke dine følelser og følelse af taknemmelighed over for dine kunder. Hvordan du gør dette kan forbedre eller såre din virksomhed. Anerkender dem som har valgt at arbejde med dig og du vil reklame din virksomhed på den bedst mulige lys. Ignorere dine kunder og du risikerer at begrænse gentagne forretninger med dem. Simpelthen behandle dine kunder som du kan lide at blive behandlet.
Seneste kommentarer